1402-12-08 15:08
447
0
88940
رودرو و بدون تعارف کاندیداها مطرح شد؛

از اتاق شیشه‌ای تا سرگردانی لایحه عفاف و حجاب در خانه ملت

مناظره‌های داغ انتخاباتی این روزها با حضور کاندیداها در محافل علمی و دانشگاهی در حال برگزاری است مناظره‌ای که در آن از لزوم اتاق شیشه‌ای مجلسیان تا سرگردانی لایحه عفاف و حجاب در خانه ملت بحث شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، مناظره تبلیغات انتخابات در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان امروز با حضور چهار چهره از جمله غلامرضا منتظری، صاحب حجتی، قدرت‌الله نظری و عظیم هدایت‌پور برگزار شد، مجری برنامه سوالاتی را در ابتدا از کاندیداها پرسید تا دیدگاه‌های هر کدام برای جامعه دانشگاهی شفاف شود و پس از آن دانشجویان با طرح سوالات مکتوب خواسته‌ها و دغدغه‌های خود را با کاندیداها در میان گذاشتند و خواستار پاسخگویی شدند.

غلامرضا منتظری نماینده مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در این مناطره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم پرداخت و گفت: این روزها دغدغه اصلی مردم علاوه بر فرهنگ، موضوعات اقتصادی، رفاهی و معیشتی است که باید به همه مقولات توجه جدی شود.

وی همچنین به پروژه چند سال بلاتکلیف پتروشیمی گلستان اشاره کرد و افزود: این پروژه حدود ۱۸ سال همانند استخوان در گلو بود که با تلاش‌های همه‌جانبه بالاخره گره‌های چندین ساله آن باز شد و آینده روشنی برای آن متصور هستیم.

منتظری در پاسخ به این سوال که چرا در این دوره از انتخابات حضور پیدا کردید، گفت: حقی که قانون اساسی برای ما قائل شده است و بنده احساس تکلیف کردم بتوانم در این دوره مجلس اثرگذار باشم و اگر مردم این بار امانت را به بنده بسپارند کارهای برجای مانده را با قوت بیشتری پیگیری خواهم کرد.

داوطلب انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا پیرامون ایجاد فرصت‌های شغلی برای نسل جوان تصریح کرد: شکل‌گیری بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری شمال کشور در گرگان را پیگیری کردم همچنین مجوز احداث دامداری 5 هزار راسی برای استان اخذ شد که اشتغالزایی خوبی به همراه دارد.

منتظری به پروژه منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد در حال شکل‌گیری است اما مشکل آن ضعف زیرساختی است.

وی احیای خلیج گرگان را از دیگر موضوعات مهم خواند و افزود: بعد از لایروبی خلیج امیدها برای احیای آن قوت گرفت و امیدواریم به نتایج بهتری برسد.

منتظری توجه به موضوع آب، تکمیل سد شصت کلاته، ، احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در مجلس یازدهم پیگیری شده است.

صاحب حجتی دیگر کاندیدای مجلس دوازدهم نیز در این مناظره گفت: باید قانون انتخابات به نفع مردم و کشور تغییراتی کند تا از حداقل‌گزینی برای مردم خارج شویم شفافیتی که قرار بود انجام شود تشبیه به این بیت «میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است» دارد.

وی تاکید کرد: توقع مردم از شفافیت فراتر از چیزی است که در حال حاضر دیده می‌شود قانون شفافیت در عرصه انتخابات به ویژه در حوزه مجلس باید به گونه‌ای رقم بخورد که اتاق شیشه‌ای به وجود آید و هر کسی جرأت حضور در این فضا را نداشته باشد الان فقط فضا گنگ و غبارآلود است.

این کاندیدای مجلس دوازدهم گفت: قانون شفافیت باید ابتدا از مجلس شروع شود سامانه‌ای طراحی و اجرا شود که همه مکاتبات نمایندگان مورد رصد قرار بگیرد تا مردم بدانند افق دید نمایندگانشان کجاست و هر نامه‌ای، توصیه‌ای، امضای طلایی و رانت را شاهد نباشیم.

حجتی همچنین اشتغال و سرمایه‌گذاری را به عنوان مهمترین دغدغه برای ایجاد تحول در استان گلستان برشمرد و افزود: اگر چند موضوع اساسی در ادوار مختلف دولت و مجلس مورد توجه قرار می‌گرفت اکنون با وضع نابسامان اشتغال و اقتصاد مواجه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در بسیاری از زیرساخت‌ها با مشکلات زیرساختی عدیده‌ای روبروست، گفت: گلستان یک استان کشاورزی است اما کار اکنون به جایی رسیده که کشاورزی برای مردم اقتصادی و مقرون به صرفه نیست باید مشوق‌های حمایتی درنظر گرفته شود تا کشاورزان برای ادامه کار رغبت پیداکنند.

قدرت الله نظری دیگر کاندیدای مجلس دوازدهم گفت: وضع قانون خوب از مهمترین وظایف مجلس است، متاسفانه قوانینی که امروز در مجلس وضع می‌شود پشتوانه مردمی ندارد، قانونی که در مجلس وضع می‌شود باید مطابق با عرف باشد نه سیاسی و جناحی؛ وضع قانون خوب حتما بن‌بست‌شکنی می‌کند.

وی در خصوص نظارت بر اجرای قانون بیان کرد: امروز دخالت جایگزین نظارت شده است امروز مجلس و مجلسیان در کارنامه‌هایشان گزارش کار دولتی می‌دهند به جای اینکه گزارش کار مردمی داشته باشند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.